Maanantaina olin kotona potemassa korvatulehdusta, tänään tein yhden synopsiksen ja veroilmoituksen valmiiksi liitteineen (8 kpl).  Jos olisi normaali palkansaaja, voisi päästä  matkakorvausten ilmoittamisella, mutta kun ei ole, eikä verotoimisto tarjoa sopivia lomakkeitakaan, saa sitten vääntää  keskenään oikein olan takaa.

Tosin, nyt sujuu sanan "vaadin" kirjoittaminen, kaikenlainen vaatiminen, tahtominen ja haluaminen on jäänyt aika tavalla suorittamatta sitten vauvaiän. Luen kirjaa, jossa opetetaan vaatimaan, tahtomaan ja haluamaan maailmalta ja itseltä siinä sivussa, eikä pelkästään itseltä. Olen jotenkin kasvanut siihen, että "minun tulee" ja "minun pitää", "minun on syytä", "minä en voi", ja "minä en saa". Käskyt ja kehoitukset tulevat täysin ulkopuolelta,  kiellot sen sijaan sisäpuolelta. Vaadin  että  tämä tällainen meininki loppuu nyt. 

(Ei se kuitenkaan lopu ihan nyt,  koska tavoistaan ei ihan hetkessä pääse irti, mutta tuo ajatus tuntuu minusta ihan kauhean hauskalta. "Vaadin" tsihihi.)

Huomenna menen töihin printtaamaan veroliitteitä ja kirjoittelemaan vaihteeksi kaikkea kivaa. Vaadin että saan huvitella näppiksellä ja luovilla ajatuksilla.