No okei, 3/5 kävin toimistolla, keskiviikkona en ehtinyt kun painoin 13 tunnin työpaivän kotona. Tein kuitenkin hommia ainakin kahden työpäivän edestä, joten lasken sen mukaan. Eilen oli sitten suurin ikinä pitämäni presentaatio, joka meni varsin hyvin.

Tänään pidin ihan rehellisen vapaa-päivän, nukuin stressiä ja univelkaa pois. Stressin laukeaminen tuntuu flunssalta, kaikki lihakset ovat väsyneitä, päätä ja silmiä särkee. Teen sen huomenna sisään, kun ei tämä projekti tähän loppunut. 

Kiva huomata, että alan oppimaan rajojani ja säätämään työtahtia niin, ettei juurikaan edes tarvitse ylittää niitä: tein tämän homman kanssa vain tuon yhden typerän pitkän päivän. Säännöllistä työskentelyäkin on helpompi ylläpitää, kun töistä ei tule jo etukäteen paha mieli. Ennen tuli, koska vedin itseni niin piippuun, että aloin pelkäämään sitä tunnetta jo aamulla ja ikinä en mielestäni saanut aikaiseksi mitään "oikeasti" hyvää. Kun ihmiset kehuivat, ajattelin että kohteliaisuudesta. Nyt tähtään riittävän hyvään, ja imen kaikki hymyt, kehut ja kohteliaisuudet sellaisina kuin ne tarjotaan, pohtimatta sen pidemmälle, että tarkoittikohan sekin sitä ja mitähän ne oikeasti miettivät. Omat tunteeni omien suoritusteni suhteen hyväksyn myös: kaikissa suorituksissa on jotain hyvää, ja huonot voi ottaa oppimiskokemuksina.

Minä en mene pilalle siitä, että näen itsessäni myös hyvää; käytännössä näyttää jopa siltä, että minä paranen vaan siitä, että näen itsessäni myös hyvää. Kanssani on mukavampi hengailla kun valitan vähemmän, ja kykenen myös keskittymään muiden asioihin sen sijaan että märehtisin vain omaa vajauttani. Mitä enemmän teen hyvässä hengessä, sitä vähemmän stressaan ja kontrolloin ja sitä mukavampi ja luotettavampi  sekä aikaansaavempi työtoveri olen.  Mitä vähemmän negatiivisia tunteita kohdistan itseeni,  sitä  hupaisampaa ja luovempaa seuraa olen.  Mitä enemmän arvostan itseäni, sitä enemmän muut näyttävät myös minua arvostavan.

En ole mitenkään automaattisesti muita ihmisiä huonompi koska olen minä, vaan ihan ihmisiä tässä kaikki ollaan; myös minä.